Adina Pirvu: Jucaria care ...

Jucaria care te face "cel mai bun" 

"Cu acest patut poti fi cea mai buna mama" sau "Cei mai buni piloti au avionul X" sunt textele multor reclame difuzate pe posturile dedicate copiilor. "Reclamele acestea "nevinovate" reusesc sa aiba efectul dorit de cele mai multe ori prin manipulare, apelând la visele copiilor. Ce fetita nu si-ar dori sa semene cu mama ei?", comenteaza Adina Pîrvu, psiholog la Paradox Consulting.

Determinarea copilului apare în momentul în care atingerea idealului (sa fii o mama buna) este conditionata subtil de cumpararea produsului. "Astfel de reclame manipuleaza în primul rând copilul, iar în al doilea rând parintii, care nu au timp sa se mai joace cu copii lor. Astfel apare frustrarea: nu acord timp suficient copilului atunci nu sunt o mama buna, iar aceasta lipsa poate fi suplinita prin nevoia compulsiva de a cumpara tot ce-si doreste copilul",subliniaza psihologul.

Evenimentul Zilei  - 02 Ianuarie 2011
Reclame "manipulatoare" la posturile TV pentru copii
http://www.evz.ro/detalii/stiri/reclame-manipulatoare-la-posturile-tv-pentru-copii-917141.html